a little late lägerhistory

jag vet jag vet, jag kommer aldrig få några läsare här om jag inte ser till att uppdatera, men jag har faktiskt en ursäkt den här gången! Våran borg har faktiskt fått klara sig utan internet sen helgen, och med tanke på att internet verkar vara lika viktigt som syre för vissa , så är det väl fantastiskt att abstinensen inte tagit död på halva vår befolkning. Men nu är det alltså tillbaka! Och borgenbefolkningen är tillbaka med samma osociala "stängda dörrar" som vanligt:)
   I helgen var jag ju som jag tidigare nämnt på träningsläger, i det minioritetsspråktalande landet skåne, nämligen bestämt dammåkra militärförläggning. Där vi hela helgen legat i våra dubbelvattensängar, softat, och dregglat över alla snygga militärkillar i artonårsåldern....... NOT Vi började iaf med en bussresa från borgen, högljuddast på bussen, javisst. Men är man rebuskungen så är man! Rebusar i massor blev det, vissa i bättre kvalité än andra, vi är KERA i rebusar som ET skulle sagt. Sen vankades det natträning och en god natts sömn i en mindre bred, mindre mjuk, "säng" På lördag var det mer träning följt av pokerspel, säger bara: vem tog hem potten? Att vi senare på vägen hem skulle få en uppmaning i hur man respekterar andras nattsömn har inget att göra med vad som senare hände på kvällen. Inte heller har de stora jordhögarna på vårat rum något med nattliga händelser att göra. Å andra sidan, får man ingen skit så har man inte haft något lyckat läger :) På söndagen var det ultralång distans som gällde, 10 km med nåågra timmars mindre sömn i bagaget var en lätt match, somligt eksjöpack borde ju i alla fall skämmas lite... hyfsat nöjda och belåtna var jag och tjockängen i alla fall när det några timmar senare var dags att ta farväl av vårt kära lägerrum. TT och tjockängan, ni är riktiga vänner, för riktiga vänner har kul! och det hade vi!
Bifogar lite bilder, ska ju säga mer än tusen ord har jag hört,..
   Och militärerna ja! tyvärr medelålders+ skabbiga, och norrmän, inte så mycket att hänga i julgranen med andra ord.

Rigi-digi-digi-digi-di Pa-da-pa-pa-da-pa-da
...
ööh..dom som sov på migrebus<3jossefinastgangsterligan no.1gooos:)THE BEST :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu har rebuskungen varit här och satt spår ;). Lyckat läger som sagt. Ingen skit-inget läger bra sagt ;D

2009-01-30 @ 15:53:21
Postat av: bredis

nu har den riktiga rebusdrottningen som äger björn 1000 gånger även läst detta inlägg och skrattat några små leenden. jag vill tacka tjernisarna krisse och dom andra små fjantarna fär ett mycket kul läger som var precis vad jag behövde!

2009-01-31 @ 16:06:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0