dendärdagen.

Alla kära hjärtans dag, jag tänker inte bre ut om vad jag tycker om den dagen, känns som att så många ändå redan har gjort det. Och tanken om marknaden som bara vill tjäna pengar känns lite uttjatad... Nähä så vad ska hon då skriva om undrar alla, där inkluderat mig. Jag har funderat en stund... Jag skulle kunna skriva om kärleken men känns inte heller rätt eftersom jag ändå tycker alla hjärtans dag har för mycket för fokus på alla "par" Är ändå inte dagen till för att uppskatta alla man älskar och bryr sig om, och inte bara den man valt att ge sitt hjärta till. Och för att inte stampa mer på alla brustna hjärtan, som redan lidit mer än nog, ska jag inte skriva om kärlekens ljuva sång. Nej, istället föll min tanke på några som betyder väldigt mycket för mig, och som alltid förgyller min dag. Några som jag dessutom kommit fram till alltid ställer upp för mig. Jag syftar såklart på borgusbruttsen!
   Och följande text hade ju kunnat bli hur lång som hellst... men jag tänkte jag ger er ett smakprov, för er som inte känner till dessa varelser, här ger jag er en kort och otydlig presentation av borgens främsta bruttor!

Tjockängen Anna Bredfelt: Nybliven ägare av en tapetfläck, du är som alla andra obeskrivlig, men också en tuff tjej som verkligen kan stå för sina åsikter (ibland lite väl mycket kanske...hrrm*) Du lyssnar alltid om man vill prata och man kan aldrig undvika din humör radar. Ingen kommer kanske någonsin uppskatta våra covers på alla centralskolan/kvarteret skatan/andersomåns/hipphipp skämt, men vad bryr vi oss om det? Det kan ju inte bli bättre humör, din musiksmak har vi heller inget emot och visst ja, höll nästan på att glömma   - VILL DU HA EN JORD OM FEMTIO ÅR ELLER!?

Miss Wåhlin, våran allas sötnos Hanna Wåhlin: Vad ska man säga om denna söta duktiga ambitiösa vänliga lilla flicka, skenet bedrar? Vi vet nog alla vad som gömmer sig bakom bokhyllan och efter klockan tio borde någon ha en varningskylt runt halsen. Borde ta en titt på dina pupiller ibland. Skämt åsido, men man har verkligen alltid skoj med dig, du bryr dig alltid om andra i första hand och är nog en liten mamma åt oss alla. Men vi vet nog att djävulen som döljer sig där innanför kommer ut och busar ibland ;) och om tjugo år...
Man saknar dig dom dagar man inte får se ditt glada leende! Visst skäms du ofta för oss andra när vi dampar loss, men jag vet nog att i själva verket älskar du oss, precis så som du älskar ränder ;)

Miss fjantiga Maja Pettersson:  Om jag skulle skriva en lista med alla roliga minnen jag har av dig, under den korta period jag kännt dig så skulle den antagligen bli enooorm. Ibland klaffar det bara, och det är precis så det kändes att lära känna dig. Jag tycker du är en underbar tjej som alltid finns där för en, och du är mer är värd allt fint du får! Nog har mer än många säkert tyckt vi varit på tok för fjantiga då och då. Undrar tex. vad lasse säger om våran maq... hehe. Att du sedan skräpar ner min lägenhet till max och snor mina kläder spelar väl ingen som hellst roll när man får ta ett träningspass i skogen med dig. Vad vore livet här utan dina fantastiska kommentarer, att vara med dig är motsatsen till fel! Det känns bara bra! Min soffa är alltid öppen för Sötaste maja och herr kåldolme, det vet du ;)
Älska i nöd och lust...

Ellinnååååår Tjärnlund: TT, tvillingen tjernlund, går inte att besrkivas, måste upplevas. Nog för att jag inte såg skillnad på er till en början men nu vet jag ju hur olika ni är, däremot är ni klockrent lika när det gäller att ni är några av dom KOLASTE människorna jag någonsin träffat. Du har din egen stil och går din egen väg, Alltid med ett leende på läpparna och med skönaste humorn. Borgens snygging roffade du åt dig, men vi surar väl inte för det ;) Dina gapflabb är lika mycket värda som meningarna som inleds: asså, jag har tänkt på en sak... Körflickan som man inte tackar nej till att åka på läger med, längst inne vet vi nog vilken liten ganster du är , men alla andra bländar du med ditt söta leende.  :) Du är min partyflicka!

Den finaste Josefin Tjernlund: Tjernlund nummer två, JOEL är min man! Får ärligt säga att jag nog känt dig minst tid av alla, men attsingen, jag föll pladask för dig ska jag säga. Du bryr dig inte om vad någon annan tycker utan kör din egen stil, ball är vad du är! Några kanske hellre skulle säga galen men tycker ordet har en liten negativ klang. Ingen målar ET så fint som du, och alla andra vackra saker du plitar ner på papper för den delen. Min växt har dig att tacka för sitt liv! När jag är med dig känner jag mig...lycklig, du tar fram det bästa i livet tjejen! Skratt och leenden. Jag får stå ut med lite tafsanden i baken ibland för att få vara med dig. Och en dag kommer du finna det du är värd finfina josefin :)

Ni andra, känn er inte bortglömda, er tid kommer. Ha en bra alla hjärtans dag allesammans!
Och om ni nu skulle råka få en såndär chokladkartong som någon bara har tjänat pengar på, så ät för guds skull upp den! Man vill ju inte se någon choklad gå till spillo här i världen.

Kommentarer
Postat av: bredis

tackar och skrattar för dom fina orden!

2009-02-15 @ 19:58:08
Postat av: Hanna

Jag blir så himla glad av dem här fina raderna som du skriver om mig:)

det kom till och med en liten tår!

2009-02-22 @ 13:10:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0