Kristins födelsedag ur någon anna(n)s synvinkel

"Hon-som-skulle-varit-bättre-än-blondinbella-om-hon-hade-haft-en-blogg", alias Anna Tjockäng har nu tagit över det här kola stället för att rapportera om en mycket speciell dag i bloggägarens liv, nämligen onsdagen den 25/2-09. Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nej det är ingen vanlig dag för det är Kristins födelsedag, hurra hurra hurra! (Från födelsedagssången i saltkråkan, mysigaste teveserien någonsin).

Dagen började för undertecknad(Tjockäng) och Maja "älskad av AP-huset" Pettersson, med sconesbakning. Vi förberedde en mycket mästerlig frukost och efter att ha blivit dissade av majas BF så gav vi oss iväg upp mot 4e våningen och Kristins rum. Med oss hade vi ett stulet nyckelkort, nybakta scones och ett fint paket med papper från en gammal musiktidning. Vi smög oss in och väckte två filurer med vacker morgonsång. Ja må hon leva har aldrig låtit bättre. Vi borde nästan få en grammis för bästa cover. Men åter till firandet. Vi bjöd på vad vi hade med oss och Kristin fick en CD-skiva fylld av Anna-musik. 100% EMD-fritt. Efter att Kristinsupermorgonpigg hade lyckats tvinga i sig en halv scones stack sångfåglarna iväg. Maja gick och sov och jag gick till mina älskade 2-or.

Ca klockan 14.15.30 anlände jag åter till Borgen. Vi lyckades skicka ut Kristin på en backdistansrunda och fältet var fritt. Dags för surpriseparty-planering! Undertecknad, Maja och våran gräddvispare Minken började tillverka en mästerlig tårta. Cajsa Vargs man tager vad man haver har aldrig passat bättre. Med en fyllning av bland annat A-fil, jordgubbsyoughurt, banan, grädde, socker och hallon blev det ett riktigt mästerverk.
När Kristin återvände från sin härliga skogstur hade vi fått sällskap av två fina borgenbruttor till, Josse fin och Hanniz. Tyvärr befann sig Elinår i det vackra grannlandskapet i söder så vi fick klara oss utan henne.

Efter att vi stressat på Kristin i duschen så mycket som möjligt var det dags för det stora ögonblicket, ÖVERRASKNINGSMOMENTET! Till tonerna av "Med en enkel tulipan" kom en mycket förvånad Kristin in till mig och fann två st BB-tjejer i min säng. Det blev många kramar innan det var dags att slå sig ner vid bordet och käka en av nationalrätterna på Borgen, Tacolasagne a la Minken. Mumsigt! :)

När den utsökta måltiden made by me var över förflyttade vi oss till Majas rum. Tyvärr hade Kristin råkat titta i mitt kylskåp så någon överraskningstårta blev det inte riktigt, men god, det var den. Kladdkakan som jag bakat var dock väldigt hård, eller som Maja beskrev den "knäckebrödsliknande". Men det är tanken som räknas, det är mitt motto!
 Vi överlämnade våran fina present, mästerligt inslagen i ett lakan pga brist på presentpapper. Kristins rum är numera en fin tavla med fina och mindre fina bilder av BorgenBruttorna rikare. Innan det var dags att runda av vårat planerade firande höll jag ett tal till min kära vän Kristin Schyberg. Inte ett öga var torrt när slutklämmen "Vad du än gör, minns  det här, vi är där för dig var du än är!", ljöd. Skämt å sido, så var det inte. Men jag tror att Kristin uppskattade min lilla dikt iallafall!

Klockan halv tio,  var det dags för det obligatoriska glasskalaset. För er som itne är borgenbor så är glasskalas anledningen till att vi alla älskar födelsedagar. Minst 6 liter glass, choklad och kolasås, packat med folk i ett rum, finfina presenter och sång i minst 100 decibel, kan det bli bättre? Svaret måste vara nej, glasskalas är en del av det för det mesta underbara borgenlivet.

Kvällen avslutades, iallafall för mig, med sagostund. Vad det var för vackra ord som lästes behöver vi inte ta här, men jag kan ge en ledtråd, Säger gjort med hj dig något?

Det här var altså onsdagen den 25e februari, dagen då Kristin Sofia Schyberg lämnade sweet sixteen för att aldrig mera återvända. Dagen kommer att gå till historien som en av de roligaste i BorgenBruttshistorien, men misströsta inte för att ni missade den. Det kommer fler födelsedagar, next up: Tjernlundarna. Missa inte det, lova. LOVA!

Med dessa ord tackar jag för mig, och som någon en gång skrev på en numera nedlagd skvallerblogg(som jag borde ta upp).
 I'll be back before you know it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0