Hälsoframgång och livsnergång.

Frisk, frisk, frisk! Ja nästan i alla fall, lite mycket hosta när john blund ska hämta mig, och lite ont i några nötter i halsen. Men det blir till att få pröva lyckan lite imorgon i alla fall. Tyvärr blev mitt Götalandsmästerskap en tur till starten, ta min karta och en tur till utstämplingen. Senaste nytt från mitt hus, som för tillfället ju har tagit borgens plats, men snart snart mina vänner ska den rättmätiga ägaren återta sin plats! Med allt senaste update från slottet, mycket gott och smaskigt utlovas i år, vad det blir, ja det kan ju inte avslöjas ännu.

Tjockäng har och kommer få fortsätta någon dag att snylta på mitt hem, där vi ägnat åt oss stranden, stranden, lite stad med hopplösa uppdrag. Vi har det ganska fint, med underbara godnattsagor ur skogssport. Komikerns mästare, ni vet alla vem jag menar, the one and only, Johan Glans! Vi dyrkar dig, älskar dig, vill ha dina barn och drar dina skämt alldeles för mycket. Vi har dessutom i nattens fina skymningen kommit fram till följande, om mr X och mr X tillsammans skulle bilda en avkomma, även också kallat barn. Skulle detta ge följande resultat. En världsmästare i orientering. Eller! En fullkomligt värdelös, omotiverad nolla med total avsaknad av talang. Liten chansning kanske, men...

... Livet är och blir inte alltid som man vill, människor gör, känner inte alltid som man vill, av någon konstig anledning...

En sista nominering går till dagens koling: Mamma Kärnlund. Vem sitter inte och stickar en tjocktröja i sin solstol i trettiogradig stekande sol? Vi gillar det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0