friday night.

    It's friday night! Och lovet börjar närma sig slutet, och tro mig, de sista dagarna har verkligen inte blivit mycket gjort, men kristin har kännt sig småkrasseligkrasslig och vilat upp sig, allt för att undvika sjukdom. Och i skrivande stund så känns det lagom friskt!
   Förlåt mina synder gud (anna) att jag inte bloggat varje dag av mitt lov.
   Imorgon bär det av ner till Perstorp! A big reunion av alla kära varelser som jag har saknat under min hemvistelse.
För alla er ickeorienteringsnördar så låter det förmodligen ganska ointressant, men det är upplevelse utöver det vanliga. Det är dags för årets sedvanliga 10-mila! Vårsäsongen har dragit igång och i början av mars börjar snacket om laguppställningen gå i klubbstugorna. Några har redan hunnit dra på sig skador och vårförkylningarna härjar, men vissa har lyckats vässa formen. 10000 orienterare samlas under ett dygn kring, en för en natt, uppbyggd samlingsplats. För vissa är det full tippning om vilket lag som tar hem segern, medan andra bara bryr sig om gemenskapen för en natt. När några förtvivlat försöker få sig en blund i ögonen i sitt militärtält, för att framför sig ha en lagom lång sträcka under nattens småtimmar, är speakerns ljud allt annat än vaggvisa. Sitter andra i sina sovsäckar framför storbildskärmen och tar sig en lur då och då. Några samlar sig kring upploppet för att se "tåget" en lång rad lampbeklädda löpare trötta kämpa sig i mål efter arton km i den mörka skogen. Stämmingen är densamma överallt! Det är känsla mina vänner! Och att få dela den med de bästa! Hoppas ni alla får en lördagkväll som i alla fall inte får stryk i hästlängder av min.
   Till slut  vill jag bara passa på att säga frrruuuurkkkBLÄÖK#%&#%#&!pfppptt"#"#"AAHH! sådär irriterad har jag blivit på den jävla flugan som suttit och stört på min skärm!! ojdå, hetsade visst upp mig lite där...

Jag säger bara SATURDAY NIGHT FEVER!

Kommentarer
Postat av: gud

GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!! så himla gött kommer det bli, förbered er på en oförglömlig natt flickor(och eventuellt någon pojke som avslutat sitt dagsverke tänkte jag säga, men det får ju bli nattsverke då) kameran är laddad och klar så det ska minsann förevigas också :D <3

2009-04-17 @ 22:29:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0