I will survive!

   Här sitter man på lov med lika mycket huvudvärk som man har pluggböcker upp över öronen... När jag blir skolminister ska jag införa en lag om att det borde blir förbjudet med plugg på skollov. Hur skulle hon kunna bli skolminister tänker ni nu, men va fan, någon gjorde ju ägghuvudet Jan Björklund till skolminister så, varför inte jag?
Inte för att låta negativ, men idag är en ganska negativ dag så ni får stå ut med mitt samhällskritiserande. Senast idag bläddrade jag i tidningen och läste om utredningen av mordet på Alexander Wallberg, ni vet killen som promenerar ut genom sin port och får en kula i sig, smack. Välkommen till det fantastiska landet, Sverige. Okej man kan inte bli upprörd för alla brott i Sverige som inte får en lösning. Men själv så tror jag ju ganska stenhårt på att Alexander bara råkade vara killen som befann sig på helt fel plats (hemma?) vid helt fel tillfälle (en vanlig tisdagmorgon?) Vi vet alla att maffian finns här och där och vi kan förmodligen inte lösa upp alla heller. Och ärligt talat, jag skiter faktiskt fullständigt i hur de sköter sina affärer, och om de vill göra det genom att skjuta ihjäl varandra så skjut på. Men det minsta ni kan se till att klara av är väl att skjuta på rätt kille! Eller? Tycker inte att det är sådär väldigt mycket begärt... Nej, bland det som finns att vara rädd för eller oroa sig för i vårat samhälle. Så är det inte risken att bli våldtagen en mörk kväll i stan som skrämmer mig, för det är faktiskt sådant du själv kan påverka. Är man så korkad så man väljer en mörk gata hem, ensam, i höga klackar och kort kjol, så utsätter man sig själv för risken. Men att inte våga gå ut genom sin port på morgonen utan att ha kikat bakom gardinen först, så att ingen står och väntar på att sätta en kula i dig. Känns lite mer osäkert. Inte för att få det att låta som att varannan gubbe blir nerskjuten varannan morgon. Men ska det ens få förekomma? Om något skrämmer mig, så är det sådant. Nej, jag har en del att ta tag i när jag början min stora karriär som politiker.

   På tal om nyheter, alltid lika (o)intressant hur tre lika (o)intressanta blondiner använder sina bloggar som mobbningsverktyg. Tror nog att deras bloggar mejar ganska många fler besökare om dagen än min lilla blogg. Kanske ska börja viktmobba någon lite.... någon som känner sig manad? Har några (o)intressanta förslag...

Glad påsk, har nog glömt att säga det. Men efterskott funkar alltid.
   
  

Kommentarer
Postat av: móa

Mig har du ju viktmobbat sen länge:O så jag ställer upp=D puss på dig sparris<3

2009-04-16 @ 13:33:27
URL: http://tvahjartan.blogg.se/
Postat av: Hanna

Mig kan du ta(: men du får själv bestämma om jag väger för mycket eller för lite;)

2009-04-16 @ 14:02:08
URL: http://thelifeaccordningtohanna
Postat av: bredis

är det någon som ska viktmobbas så inte är det HW iallafall. Man ska bara mobba folk som man inte gillar, så jag tycker att vi alla börjar mobba den stora mannen. ni vet vilken...

2009-04-16 @ 16:07:39
Postat av: okrediterad

"Hur skulle hon kunna bli skolminister tänker ni nu, men va fan, någon gjorde ju ägghuvudet Jan Björklund till skolminister så, varför inte jag?" - sjukt kul, och sant också för den delen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0