Krypande krokusar och självinsikter i vardagen.

ojoj, blivit ett litet blogguppehåll här märker jag, men när vardagen  drar på som vanligt så hinner man inte riktigt med. Jisses, jag har ju tom börjat planera mina eftermiddagar, detta trodde jag aldrig om mig själv... Men bevis finns, igår vid vårt kära matlag sitter Kristin och trycker i sig sin sista laxbit för den där åttonde intervallen! Och kommer på att jisses vad mycket hon ska hinna med. Klockan är redan halv sju! Men planen lyder

18.30: Hushållsgöra (och ja för er kära (bortskämda) barn som fortfarande bor hemma och inte insett betydelsen av detta ord än så innebär det diska tvätta och allt annat tråkigt ni kan tänka er.
19.00: Intensivt franskapluggande
19.40: Kontakt med omvärlden
20.00 Sing Star hos tobban (som tyvärr visade sig vara okontaktbar vid något som stavas dubbelv o dubbelv)
21.00 Glasskalas!
22.00 Börja överväg tanken på att gå och lägga dig... (ingen utvärdering krävs)

Andra extremt viktiga saker är att jag inte kan röra mig idag, tror jag har träningsverk i alla muskler jag har, vet att det inte är så många, men i alla fall. Så ni får ursäkta mina okontrollerade rörelser. Men jag håller med Hanna, visst är det underbart och vakna upp och känna att man fått börja träna igen! För visst fan ska det kännas!

Tänkte passa på att tala om en annan insikt om mig själv, har alltid pratat om att min favoritårstid är sommaren eller vintern och aldrig kunnat bestämma mig, somliga pratar om att dom är höstmänniskor. Men nu vet jag vad jag är, jag är en vårmänniska! För finns det något härligare än att komma ut på eftermiddagen och känna en vaarm vind stryka en över kinden, att på intervallträningen upptäcka att man tagit en om inte två tröjor för mycket på sig. Och finns det något mer hoppfullt än att höra fåglarna kvittra och se krokusarna krypa upp ur marken. Nej, våren är hopp! Och efter en jobbig och tung dag, så gör en hemfärd i det vackra vårvädret en på riktigt behövligt BRA humör!

Nu ska jag lämna understället kvar i byrålådan och ut i 100 meters ingemansland! dags för teknikträning.

Släpp alla lös! Det är vår!

Kommentarer
Postat av: bredis

vårkänslorna är härliga, så är det bara!

2009-04-01 @ 23:23:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0